Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Muster-Hochschule
Startseite    Anmelden    SoSe 2024      Umschalten in deutsche Sprache / Switch to english language      Sitemap

[spr] Phonetics with Listening Practice (British) - Einzelansicht

Zurück
  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Übung Langtext
Veranstaltungsnummer 135980 Kurztext
Semester SoSe 2022 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 15
Turnus jedes Semester Veranstaltungsanmeldung Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Sprache Englisch
Belegungsfrist WindhundWarte Anglistik/Amerikanistik    14.03.2022 15:30:00 - 24.04.2022   
Termine Gruppe: Gruppe 1 iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 16:15 bis 17:45 woch 12.04.2022 bis 19.07.2022  Gebäude A2 2 - Seminarraum 2.01        
Gruppe Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Termine Gruppe: Gruppe 2 iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:15 bis 17:45 woch 13.04.2022 bis 20.07.2022  Gebäude A2 2 - Seminarraum 1.26        
Gruppe Gruppe 2:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Spence, Robert , Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion Kommentar LP BP ECTS
Bachelor (HF/NF/EF) English - 20161
Bachelor (KB) LangSc - 20161
LA Sekundarstufe I und II Erdkunde - 20121
LA Sekundarstufe I Englisch - 20121
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

Please contact Dr. Robert Spence by email before the begninng of the lecture period (11 April): r.spence@mx.uni-saarland.de
Course materials will be available here: http://www.spence.saar.de/courses/phoneticswithlistening
The number of participants is limited to 15 per group. 

Kommentar

This class will take place online, via MS Teams. If conditions permit, it will be taught in hybrid mode (face-to-face with simultaneous live-streaming). The room will be available Tuesdays and Wednesdays 4 p.m. to 6 p.m. throughout the semester. If students are on campus they can use the room to participate in the sessions even if the course is being taught entirely online.

Bemerkung

This course is not intended for ERASMUS or other exchange students. ERASMUS and other exchange students should enrol in course [134591] instead (Tuesdays 2 p.m. to 4 p.m. in A2 2 room 1.22).

Voraussetzungen

Die verbindlich geltenden Zulassungsvoraussetzungen entnehmen Sie eigenverantwortlich den Modulhandbüchern und Studienordnungen Ihres jeweiligen Studienganges.

Es wird empfohlen, die Vorlesung "Phonetics" bereits in einem früheren Semester besucht zu haben, bevor man die Übung "Phonetics with Listening Practice (British)" belegt; alternativ kann man die Vorlesung und die Übung im gleichen Semester belegen.

Leistungsnachweis

Die zu erbringende Prüfungsleistungen sind den Regelungen der Modulhandbücher und der Studien- bzw. Prüfungsordnung Ihres jeweiligen Studienganges eigenverantwortlich zu entnehmen. 
In allen dem Kursleiter bisher bekannten Fällen gilt: Eine mündliche (Online-) Prüfung wird nach Vereinbarung in den ersten zwei Wochen der vorlesungsfreien Zeit abgelegt. Die Zeiten für die einzelnen mündlichen Prüfungen werden im gegenseitigen Einvernehmen vereinbart.

Lerninhalte

In this course we are concerned with certain aspects of what the British linguist J. R. Firth called "the noises we make with our faces in order to live". 

You will learn how the sounds of English differ from the sounds of German, both in terms of the way they are produced and in terms of the way they relate to other sounds in the system(s) of the English language. You will practise producing individual English sounds and will also practise what the 18th century phonetician Joshua Steele called the "melody and measure" of English speech, i.e. its intonation and rhythm. Rhythm will provide a context in which to practise some other very important aspects of English, such as weak forms (the reduced, simplified way in which short function words like "should" or "some" or "than" are typically pronounced in normal speech), linking (running your words together smoothly into larger units, so that "an apron" sounds the same as "a napron"), and clipping (of which there are two types: 1) pre-fortis clipping, or shortening the length of the middle of a syllable if the end of the syllable is to be pronounced with more force, as in "search", where the vowel is shorter than the vowel in "surge", and 2) rhythmic clipping, or shortening the length of a stressed syllable if it is followed by unstressed ones, as in "search" -- "searching" -- "searchable").
In addition, you will have opportunities to review what you already know about the complicated relationship between sound and spelling in English.

The course includes a series of listening exercises, which are designed to provide a sample of all the major varieties of English. We will learn, among other things, why so many people misheard Neil Armstrong's famous first words from the surface of the moon, why Australians and New Zealanders misunderstand each other's short vowels (e.g. pan--pen--pin--pun), and what the underlying rhythm of Indian English is that makes it so difficult for speakers of other Englishes to understand what is being said. We will also listen to a recording of what English is predicted to sound like in 100 years' time.  

We will meet weekly via MS Teams, and there will be other tasks for you to work on between the weekly meetings. At the beginning of the course, I would like to arrange an individual meeting with each student, for the purpose of assessing everyone's level and deciding which exercises we should work on together. 

At the end of the course, there will be a brief (20 minutes) online oral exam, which will involve reading a text aloud, speaking spontaneously, and demonstrating at least a passive knowledge of the phonetic symbols used for transcribing English sounds. 

Please note: This course is not designed for Erasmus or other exchange students, since their starting level is often too low and their needs too different from those of German students. Erasmus and other exchange students should enrol in course [134591] instead.

 
For further information, see the course website:
http://www.spence.saar.de/courses/phoneticswithlistening/

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2022 , Aktuelles Semester: SoSe 2024