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Wie baut man eigentlich einen sozialen Computer? (Interdisziplinäres Seminar der Psychologie und Künstlichen Intelligenz) / How to Make Computers Social? (Interdisciplinary Seminar in Psychology and Artificial Intelligence) - Einzelansicht

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Grunddaten
Veranstaltungsart Arbeitsgemeinschaft Langtext
Veranstaltungsnummer 113416 Kurztext
Semester WiSe 2018/19 SWS
Erwartete Teilnehmer/-innen 18 Max. Teilnehmer/-innen 18
Turnus Veranstaltungsanmeldung Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits für Informatiker 7CP, für Psychologen 4CP
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 10:15 bis 11:45 woch 17.10.2018 bis 06.02.2019    Gebhard ,
König ,
Langer
  Das Seminar wird in den Räumen der Informatik und des DFKI stattfinden.  
Gruppe :
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Gebhard, Patrick , Dr.-Ing.
König, Cornelius , Univ.-Prof. Dr. rer. nat
Langer, Markus , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion Kommentar LP BP ECTS
Master (KB) Psychologie - 20111
Zuordnung zu Einrichtungen
Psychologie
Inhalt
Kommentar

Computers, mobile phones, and wearables are part of our daily lives. Its user interfaces are designed to interact with facts, e.g. health parameters, documents, … – which is sufficient for some applications. But what if a computer system would understand users like human do and adapt to the individual social situation in order to establish a social human-like interaction? Such concepts are highly relevant to social training systems, e.g. virtual job interview training and work-life-balance systems. This interdisciplinary seminar in Psychology and Artificial Intelligence investigates the question „How to make computers social?“. What is social? What concepts, theories help to define being social? How do humans socially communicate? How can this be transferred into a computer model? What is technically feasible? How can this be exploited for social training systems? Relevant concepts and theories will be presented, discussed, and transferred into computer models. Three prototypical interactive social computer applications will be created as proof of concept. Students of Psychology and Computer Science will work together designing, discussing, implementing, and creating an evaluation plan for each application.

Webseite mit weiteren Infos: http://affective.dfki.de/teaching-2/social-computing-seminar/

 

Die Veranstaltung kann von Psychologiestudenten als Wissschaftsseminar im Wahlpflichtbereich Arebits- und Organistationspsychologie belegt werden.

Die Veranstaltung kann von  Informatikstudenten als Hautpseminar belegt werden.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2018/19 , Aktuelles Semester: SoSe 2024