Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Muster-Hochschule
Startseite    Anmelden    SoSe 2024      Umschalten in deutsche Sprache / Switch to english language      Sitemap

International Teaching Skills (10 AE) (Lehrende) (HD-Modul: Wahlbereich) - Einzelansicht

Zurück
  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Workshop Langtext
Veranstaltungsnummer 102718 Kurztext
Semester SoSe 2017 SWS
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Turnus Veranstaltungsanmeldung Keine Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 16:15 bis 20:30 s.t. Einzel von 20.06.2017           
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:15 bis 20:30 s.t. Einzel bis 21.06.2017           
Gruppe :
 
 
Zuordnung zu Einrichtungen
Hochschuldidaktik der UdS
Zentrum für Schlüsselkompetenzen und Hochschuldidaktik (ZeSH)
Inhalt
Kommentar

(Hochschuldidaktik Zertifikat, Modul 2 (Wahlbereich))

10 Arbeitseinheiten, Zielgruppe: Lehrende

 

Zeit: 20.06.2017 und 21.06.2017, von 16:15 bis 20:30 Uhr

Ort: Campus Center A4 4, Raum 2.01

 

 

Due to the increasing internationalization of universities in Germany and in other countries academic staff faces specific intercultural challenges. Teaching students from a wide range of cultural backgrounds or teaching in another country often requires new ways of thinking, a different comprehension of pedagogy and a review of one’s own ideas of teaching and learning.

Despite a strong international dominance of European and North American concepts regarding teaching and learning, there are still differences in the way we assess e.g. “good course design”, “successful learning” or “efficient teaching” as well as the respective strategies and methods to achieve our aims as teaching staff.

 

In addition to international teaching basics, the workshop also deals with culturally different teaching and learning approaches as well as culturally diverse contexts. Furthermore, teachers get the chance to work on their international teaching skills with the help of texts, case studies and interactive exercises. The goal is to adopt a flexible teaching style more suited to an international audience, to find ways to connect with culturally diverse students and to feel more confident in an intercultural teaching and learning environment.

 

 

Workshop Instructor: Dr. Thomas Schmidtgall is a Research Associate at the Center for Key Competencies and University Didactics at Saarland University where he teaches and coordinates a wide range of key competencies. He holds a PhD in cultural studies and has a special expertise in the field of intercultural competence (French-speaking, English-speaking and Spanish-speaking cultures). He has also various working experience in teaching international students as well as in international projects.

Bemerkung

jeweils 16:15-20:30 Uhr (zweitägig)

Ort: Campus Center A 4.4, Raum 2.42

Weitere Informationen und Anmeldung unter:

http://www.uni-saarland.de/hochschuldidaktik

Das Zentrum für Schlüsselkompetenzen und Hochschuldidaktik bietet folgende Programme und Zertifikate für Studierende und/oder Lehrende der UdS:

1. UdS-Schlüsselkompetenzen Programm/Zertifikat (Studierende und Lehrende)

2. UdS-Hochschuldidaktik Programm/Zertifikat (Lehrende) und

3. UdS-Teaching Assistant Programm/Zertifikat (Studierende)

Zielgruppe

Lehrende (Professor/innen, Juniorprofessor/innen, akademische/wissenschaftliche Mitarbeiter/innen, Lehrkräfte für besondere Aufgaben, akademische (Ober-)Räte/Direktor/innen, Lehrbeauftragte und weitere Lehrendengruppen)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2024