Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Muster-Hochschule
Startseite    Anmelden    SoSe 2024      Umschalten in deutsche Sprache / Switch to english language      Sitemap

[lingp/ fd] Linguistics for EFL Teachers/ Proseminar Englischdidaktik (Linguistik) - Einzelansicht

Zurück
  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Proseminar Langtext
Veranstaltungsnummer 104821 Kurztext
Semester WiSe 2017/18 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Turnus jedes Semester Veranstaltungsanmeldung Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Sprache Englisch
Belegungsfrist WindhundWarte Anglistik    21.09.2017 15:00:00 - 27.10.2017   
Termine Gruppe: Gruppe 1 iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:15 bis 15:45 woch 17.10.2017 bis 30.01.2018  Gebäude C5 3 - Seminarraum E20 (0.20) Honert       20
Gruppe Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Termine Gruppe: Gruppe 2 iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 12:15 bis 13:45 woch 19.10.2017 bis 01.02.2018  Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM U13 (-1.13) Spitz       20
Gruppe Gruppe 2:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Honert, Daniel , MA
Spitz, Alice , Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion Kommentar LP BP ECTS
LA Sekundarstufe I und II Englisch - 20121
LA Sekundarstufe I Englisch - 20121
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Content:

This course investigates areas in applied linguistics relevant to teachers of English as a Foreign Language (EFL) in Germany. We will study key concepts in applied linguistics and second language acquisition and examine how these can be applied to solve real classroom problems in teaching and learning EFL. The course explores ways of using research findings from various linguistic fields such as phonetics & phonology, morphology, syntax, semantics, discourse analysis and pragmatics to inform teaching practice.

 

Goals:

Students will know about a broad range of key concepts in both applied linguistics and TEFL as well as second language acquisition. They will apply their knowledge practically in a workshop (with a focus on a specific skill or linguistic device) and a complex task (Hallet 2012, 2013), which they develop on their own; students will provide concise, nuanced justifications as to why they choose to do what and in which way; students will reflect critically on their own and others’ projects; specifically, regarding input selection, kinds of classroom activities, types of language production, goals and objectives in terms of language learning and production as well as cognitive and affective outcomes.

Methods:

Teacher input, team-taught workshops, peer-assessment, self-study readings.

Assessment:

Regular attendance (You should not miss more than two sessions); team-taught workshop (mündliche Prüfungsleistung); reading reports; a final written proseminar paper/Hausarbeit (schriftliche Prüfungsleistung), in which students are to design a complex task /Komplexe Kompetenzaufgabe (Hallet 2012, 2013)

Materials:

A selection of relevant articles and (excerpts from) books will be made available via Moodle, and students will research contribute materials themselves (team task).

Nb:

This course is primarily for LA/Wipäd students. Other students may be able to attend the course after discussion with the instructor.

For students in the ‘old’ (2007/08, 2010/11) study programme it is possible to take the Ling EFL course for credits in either Methodology (FD) or Linguistics.   

!! Im Interesse einer produktiven Seminarorganisation ist die Übernahme eines Referats in allen fachdidaktischen Seminaren als verbindlich zu verstehen. Ein Rücktritt während des Semesters ist nur im nachweislich begründeten Ausnahmefall möglich !!

Voraussetzungen

Die verbindlich geltenden Zulassungsvoraussetzungen entnehmen Sie eigenverantwortlich den Modulhandbüchern und Studienordnungen Ihres jeweiligen Studienganges.

Leistungsnachweis

Die zu erbringende Prüfungsleistungen sind den Regelungen der Modulhandbücher und der Studienordnung Ihres jeweiligen Studienganges eigenverantwortlich zu entnehmen.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2017/18 , Aktuelles Semester: SoSe 2024