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Vertiefungsseminar A&O- Psychologie Wissenschaftsseminar: "Applications of Games and Gamification in the Workplace" - Einzelansicht

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 126357 Kurztext AO.3
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Turnus Veranstaltungsanmeldung Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Sprache Englisch
Belegungsfrist Einfaches Belegverfahren Psychologie MA / MvÜ    27.10.2020 - 30.10.2020   
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
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Mo. 16:00 bis 20:00 14tägl 02.11.2020 bis 01.02.2021    Sanchez      
Gruppe :
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Sanchez, Diana
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion Kommentar LP BP ECTS
Master (KB) Psychologie 1 - 3 20111 4
Zuordnung zu Einrichtungen
Psychologie
Inhalt
Kommentar

Die Veranstaltung wird fast nur online stattfinden! (falls möglich 1 Präsenztermin)

 

Games and Gamification have been integrating into the field of workforce management.

The increased availability and access to technology has allowed organizations to implement these and similar approaches (e.g., simulations, virtual reality) into their processes. Games and gamification are commonly used in training and assessment solutions, but have been integrated in other ways by organizations (e.g., wellness programs).

Games and gamification appeal to organizations because they present positive alternatives to some drawbacks that traditional approaches may present (e.g., virtual access can reduce travel costs and improve flexibility for scheduling, interactivity with the materials that may be perceived as engaging or enjoyable).

In this course, we will explore the theory, research, and practice of games and gamification in the workplace. We will review other technology-mediated solutions (e.g., simulation, virtual reality) and examine how they are related to games and gamification. We will further look at the research and context of workplace behavior and how this has facilitated the rise in popularity of these approaches to workplace management.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: SoSe 2024