Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Muster-Hochschule
Startseite    Anmelden    SoSe 2024      Umschalten in deutsche Sprache / Switch to english language      Sitemap

PS Literatur Blockseminar (Transcultural Anglophone Studies): Representations of Indigenous Australia - Einzelansicht

Zurück
  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Proseminar Langtext
Veranstaltungsnummer 60757 Kurztext
Semester SoSe 2012 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 33
Turnus Veranstaltungsanmeldung Keine Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Sprache Englisch
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 18:00 Einzel am 29.06.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 18:00 Einzel am 06.07.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 18:00 Einzel am 13.07.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 18:00 Einzel am 20.07.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 14:00 Einzel am 30.06.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 14:00 Einzel am 07.07.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 14:00 Einzel am 14.07.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 14:00 Einzel am 21.07.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20         33
Gruppe :
 
 
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion Kommentar LP BP ECTS
Bachelor (HF/NF/EF) English - 20101
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Australia has become the new country of opportunity after the recent and ongoing disintegration of the US economy. This economic stability in Australia stands in stark contrast to the way of life experienced in many remote Indigenous communities. They are far off the beaten tourist track, but very much on the map for humanitarian concerns as statistics of drug and alcohol abuse, domestic violence and juvenile delinquency in these communities have reached soaring heights.
This course will explore the dimensions of culture clash in Australia and the historical background on what is one of the country's most complex humanitarian issues. This will be done through film, biographical writing, short fiction and factual texts.

Assessment: Students are expected to attend all sessions and complete set readings and film viewings prior to scheduled course times.
Written: Weekly reflective journal entries (350 -500 words), and a final seminar paper of 5.500 words. Comparative studies of two or more texts are encouraged for the seminar paper.
Oral: Short presentations (5-10min) to provide a factual introduction to the session’s topic.

Course outline and readings/viewings:
All texts will be made available in a designated folder in the library. Movie screenings will be scheduled in addition to the session times in case you do not have an opportunity to view the films at home. Please contact Christiane Charon c.charon@gmx.net for more information.
Remote communities, missionaries and researchers
Texts: Sampson and Delilah (film); Craig Cormick: Going Nowhere (short story); My Voice, Our Story (film/documentary)
Between cultures
Texts: Archie Weller, Going Home (collection of short stories); Doris Kartinyeri, Kick the Tin (autobiography); Stephen Kinnane, Shadow Lines (biography); The Rabbit Proof Fence (Phillip Noyce); Sally Morgan, My Place (autobiography)
Closing the gap in health and education
Texts: newspaper clippings, speeches, statistics, the bi-lingual education debate
http://www.theage.com.au/opinion/indigenous-intervention-a-costly-flop-20091008-gowf.html
http://www.smh.com.au/national/disputed-territory-20110520-1ewrz.html
http://www.abc.net.au/7.30/content/2011/s3201843.htm
http://tracker.org.au/2011/11/600000-price-tag-on-intervention-housing-report/
http://rollbacktheintervention.wordpress.com/media/
http://www.theaustralian.com.au/national-affairs/indigenous/labors-new-look-northern-territory-intervention/story-fn9hm1pm-1226169201487

Bemerkung

Es handelt sich bei diesem Literaturproseminar um ein Blockseminar.

Voraussetzungen

Die verbindlich geltenden Zulassungsvoraussetzungen entnehmen Sie eigenverantwortlich den Modulhandbüchern und Studienordnungen Ihres jeweiligen Studienganges.

Leistungsnachweis

Die zu erbringende Prüfungsleistungen sind den Regelungen der Modulhandbücher und der Studienordnung Ihres jeweiligen Studienganges eigenverantwortlich zu entnehmen.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2012 , Aktuelles Semester: SoSe 2024