Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Muster-Hochschule
Startseite    Anmelden    SoSe 2024      Umschalten in deutsche Sprache / Switch to english language      Sitemap

PS Proseminar NamLitCult: Bad Romance? Gender in Postfeminist Fiction and Film (Nordamerikanische Literaturen und Kulturen) - Einzelansicht

Zurück
  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Proseminar Langtext
Veranstaltungsnummer 60890 Kurztext
Semester SoSe 2012 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 33
Turnus Veranstaltungsanmeldung Keine Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Sprache Englisch
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:15 bis 11:45 woch 17.04.2012 bis 24.07.2012  Gebäude C5 2 - Seminarraum 1.28 Mißler       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:30 bis 20:30 Einzel am 13.06.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20        
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:30 bis 20:30 Einzel am 27.06.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08        
Gruppe :
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Mißler, Heike , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion Kommentar LP BP ECTS
Bachelor (HF/NF/EF) English - 20101
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Since the publication of Helen Fielding's Bridget Jones Diary and Candace Bushnell's Sex and the City in the mid-nineties, the terms 'Chick lit' and 'Chick flicks' have been introduced to describe light-hearted and humorous novels and films addressed to and marketed at young women. The storylines of these fictions revolve around the heroine's everyday trials and tribulations in juggling work, love, family and friends. Despite its formulaic quality, Chick lit as well as its film adaptations have experienced tremendous success, and Bridget Jones and Carrie Bradshaw have become cult figures of postmodern femininity.

Generically, Chick Lit inscribes itself into the tradition of the popular romance, but it clearly deviates from its Mills & Boon or Harlequin predecessors in its portrayal of gender identities. Although termed "the new woman's fiction" by Suzanne Ferris and Mallory Young (2006), and established as the quintessential genre of postfeminism by Stephanie Harzewski (2011), the debates about Chick lit in- and outside academia have shown that there is little consensus about the actual feminist potential of these texts.

In this seminar we are going to discuss the socio-cultural contexts of the rise of Chick lit and Chick flicks, their narrative features and their representations of gender, based on two novels - Lauren Weisberger's The Devil Wears Prada and Jennifer Weiner's Good in Bed - and two films - I Don't Know How She Does It (2011) and Bridesmaids (2011).  You are expected to have read Lauren Weisberger's The Devil Wears Prada before the start of term, there will be a test in the second session. You must own the following editions:

  • Weisberger, Lauren. The Devil Wears Prada.

London: Harper, 2003. Print. ISBN-13: 978-0007156108

  • Weiner, Jennifer. Good in Bed. London:

Pocket Books, 2001. Print. ISBN-13: 978-1416522423

Voraussetzungen

Die verbindlich geltenden Zulassungsvoraussetzungen entnehmen Sie eigenverantwortlich den Modulhandbüchern und Studienordnungen Ihres jeweiligen Studienganges.

Leistungsnachweis

Die zu erbringende Prüfungsleistungen sind den Regelungen der Modulhandbücher und der Studienordnung Ihres jeweiligen Studienganges eigenverantwortlich zu entnehmen.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2012 , Aktuelles Semester: SoSe 2024