Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Muster-Hochschule
Startseite    Anmelden    SoSe 2024      Umschalten in deutsche Sprache / Switch to english language      Sitemap

HS Changing Identities: Postethnic Literatures in Canada (Nordamerikanische Literaturen und Kulturen) - Einzelansicht

Zurück
  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer 61866 Kurztext
Semester SoSe 2012 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 33
Turnus Veranstaltungsanmeldung Keine Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Sprache Englisch
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 16:00 bis 19:00 Einzel am 04.06.2012   Morris   in C5.2 - E20   33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 16:00 bis 19:00 Einzel am 11.06.2012   Morris   in C5.2 - E20   33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 16:00 bis 19:00 Einzel am 18.06.2012   Morris   in C5.2 - E20   33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 19:00 Einzel am 30.05.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM U13 (-1.13) Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:00 bis 19:00 Einzel am 06.06.2012   Morris   in C5.2 - E20   33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:00 bis 19:00 Einzel am 13.06.2012   Morris   in C5.2 - E20   33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:00 bis 19:00 Einzel am 20.06.2012   Morris   in C5.2 - E20   33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 16:00 Einzel am 01.06.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 16:00 Einzel am 15.06.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 1.20 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 15:00 Einzel am 16.06.2012 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08         33
Gruppe :
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Morris, Paul , Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Throughout Canada's history, the literature of immigrant experience has shaped and reflected Canadian society, including the development of Canada's shifting paradigms of national identity. Literature has consistently played a role in determining the Canadian national identity. It was with the advent of multiculturalism in the early 1970s, however, that immigrant contributions to the shaping of the national culture began to receive greater acknowledgement. Many, if not most, Canadians identify multiculturalism as Canada's defining cultural characteristic; Canada's "multicultural literature" has been key in both reflecting and shaping this national sense of self-understanding.

In recent years, however, the Canadian model of multiculturalism has been increasingly subjected to criticism, from various perspectives. It would seem that although the social reality of ethnic pluralism in Canada has not changed, the willingness to retain multiculturalism as a model of Canadian society has. The literary dimensions of this perceived shift will provide the focus of our course.
In this course, we will investigate the extent to which literary depictions of immigrant and "ethnic" experience are heralding a further, yet to be acknowledged, evolution in Canada's national identity. We will explore whether Canadian literature is not in fact signalling a national transformation from a "multicultural" to a "postethnic" society. To probe this possibility, we will examine a range of texts for evidence of forms and categories of identification. We will discuss the degree to which the fixed categories of "belonging" validated by multiculturalism-such as nation, race and ethnicity-are being supplanted by the more fluid notions of "affiliation" and "association" attendant to sexuality, professional status, educational attainment, personal politics and self identification. In brief, we will discuss the ways in which selected texts of Canadian literature treat issues of "identity" and "belonging" at the individual and communal level and what that portends for the national identity.

The works to be discussed in class will be drawn from the following texts:

Michael Ondaatje  In the Skin of a Lion
M.G. Vassani  No New Land
Nino Ricci  Where She Has Gone
Dionne Brand  In Another Place, Not Here
Neil Bissoondath  (selected stories from) Digging Up the Mountains
Rohinton Mistry,  (selected stories from) Tales from Firozasha Baag

Bemerkung

Es handelt sich um ein Blockseminar!

Zu Beginn des Sommersemesters wird es noch ein Informationstreffen geben. Der genaue Zeitpunkt wird noch bekanntgegeben.

Voraussetzungen

Die verbindlich geltenden Zulassungsvoraussetzungen entnehmen Sie eigenverantwortlich den Modulhandbüchern und Studienordnungen Ihres jeweiligen Studienganges.

Leistungsnachweis

Die zu erbringende Prüfungsleistungen sind den Regelungen der Modulhandbücher und der Studienordnung Ihres jeweiligen Studienganges eigenverantwortlich zu entnehmen.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2012 , Aktuelles Semester: SoSe 2024