Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Muster-Hochschule
Startseite    Anmelden    SoSe 2024      Umschalten in deutsche Sprache / Switch to english language      Sitemap

[lith] HS "Within Canada across Cultures: Transcultural Canadian Literature" (Nordamerikanische Literaturen und Kulturen) - Einzelansicht

Zurück
  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Blockseminar Langtext
Veranstaltungsnummer 69623 Kurztext
Semester SoSe 2013 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 33
Turnus Veranstaltungsanmeldung Keine Veranstaltungsbelegung im LSF
Credits
Sprache Englisch
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Turnus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 18:00 bis 19:00 Einzel am 10.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 21:00 Einzel am 12.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 15:00 Einzel am 14.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 18:00 bis 21:00 Einzel am 17.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 21:00 Einzel am 19.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 15:00 Einzel am 21.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 18:00 bis 21:00 Einzel am 24.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 21:00 Einzel am 26.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 15:00 Einzel am 28.06.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 18:00 bis 21:00 Einzel am 01.07.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 21:00 Einzel am 03.07.2013 Gebäude C5 3 - SEMINARRAUM 4.08 Morris       33
Gruppe :
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Morris, Paul , Prof. Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Prüfungsversion Kommentar LP BP ECTS
LA Sekundarstufe I und II Englisch - 20121
LA Sekundarstufe I Englisch - 20121
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Canadian literature is replete with texts that depict the myriad cultural forms and traditions that shape the lives of individual Canadians and, by extension, the Canadian society they comprise. Indeed, representation of the contrasting cultural forces specific to Canadians as individuals, and their society as a whole, is a significant marker of the very “Canadianness” of Canadian literature. Depiction of the culture influences that determine individual and societal identity are central to the Canadian literary project. Canada’s is a literature of hybridity.

As a (post-) colonial society founded within previously inhabited aboriginal territory and subsequently marked by successive waves of immigration, the sources of cultural genealogy in Canada are many. Traditionally, these been conceived in collective categories of ethnicity, nationality, religion, language community and so on. More recently—partly as a result of literary probings into the very understanding of cultural identity—the categories of cultural belonging have been expanded to include the influences derived from personal choice and affiliation: these include gender/sexuality, education, economic status, political beliefs and so on. Canadian literature reveals that, in the lives of Canadians and their society, it is rarely one cultural association or affiliation that shapes identity, but a mixture, a crossing of influences. Canadian literature—like Canadian society—is transcultural.

In this HS, we will examine several recent literary expression of transculturality. The course will not provide a totalising review of transculturality; nonetheless, the texts for the course have been specifically chosen with a view to discussing prominent points of cultural contact within and across Canada. In studying several of the most influential sites of cultural intersection as they are depicted in the works under discussion, we will note the various ways that these texts both question and confirm—at the level of the individual and of society—the abiding relevance of categories of cultural identification and how they reveal transculturality as the inevitable condition of Canadians and Canadian society.

 

Examination of each of the 5 core texts (below) will be accompanied by discussion of supplementary material related to the particular expression of interculturality and hybridity raised by the text (bibliography of required supplementary reading to be provided at a later date).

 

The course will be arranged as a block seminar presented over the course of a month beginning in the second week of June 2013 (tentative schedule).

 

Wah, Fred. Diamond Grill (1996)

Ackerman, Marianne. Jump (2000)

Robinson, Eden. Monkey Beach (2000)

Grekul, Lisa. Kalyna’s Song (2003)

Brand, Dionne. What We All Long For (2005)

 

N.B.    Course Requirements:         Presentation on a text of their choice

                                                        Final paper

Voraussetzungen

Die verbindlich geltenden Zulassungsvoraussetzungen entnehmen Sie eigenverantwortlich den Modulhandbüchern und Studienordnungen Ihres jeweiligen Studienganges.

Leistungsnachweis

Die zu erbringende Prüfungsleistungen sind den Regelungen der Modulhandbücher und der Studienordnung Ihres jeweiligen Studienganges eigenverantwortlich zu entnehmen.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2013 , Aktuelles Semester: SoSe 2024